Основними джерелами соцiологiчної iнформацiї є документованi або публiчно оголошенi вiдомостi, в яких вiдображено результати соцiологiчних опитувань, спостережень та iнших соцiологiчних дослiджень.
Соцiологiчнi дослiдження здiйснюються державними органами, об'єднаннями громадян, зареєстрованими у встановленому порядку.
Стаття 26.
Джерела iнформацiї
Джерелами iнформацiї є передбаченi або встановленi Законом носiї iнформацiї: документи та iншi носiї iнформацiї, якi являють собою матерiальнi об'єкти, що зберiгають iнформацiю, а також повiдомлення засобiв масової iнформацiї, публiчнi виступи.
Стаття 27.
Документ в iнформацiйних вiдносинах
Документ - це передбачена законом матерiальна форма одержання, зберiгання, використання i поширення iнформацiї шляхом фiксацiї її на паперi, магнiтнiй, кiно -, вiдео -, фотоплiвцi або на iншому носiєвi.
Первинний документ - це документ, що мiстить в собi вихiдну iнформацiю.
Вторинний документ - це документ, що являє собою результат аналiтико-синтетичної та iншої переробки одного або кiлькох документiв.
Стаття 28.
Режим доступу до iнформацiї
Режим доступу до iнформацiї - це передбачений правовими нормами порядок одержання, використання, поширення i зберiгання iнформацiї.
За режимом доступу iнформацiя подiляється на вiдкриту iнформацiю та iнформацiю з обмеженим доступом.
Держава здiйснює контроль за режимом доступу до iнформацiї.
Завдання контролю за режимом доступу до iнформацiї полягає у забезпеченнi додержання вимог законодавства про iнформацiю всiма державними органами, пiдприємствами, установами та органiзацiями, недопущеннi необгрунтованого вiднесення вiдомостей до категорiї iнформацiї з обмеженим доступом.
Державний контроль за додержанням встановленого режиму здiйснюється спецiальними органами, якi визначають Верховна Рада України i Кабiнет Мiнiстрiв України.
У порядку контролю Верховна Рада України може вимагати вiд урядових установ, мiнiстерств, вiдомств звiти, якi мiстять вiдомостi про їх дiяльнiсть по забезпеченню iнформацiєю заiнтересованих осiб (кiлькiсть випадкiв вiдмови у наданнi доступу до iнформацiї iз зазначенням мотивiв таких вiдмов; кiлькiсть та обгрунтування застосування режиму обмеженого доступу до окремих видiв iнформацiї: кiлькiсть скарг на неправомiрнi дiї посадових осiб, якi вiдмовили у доступi до iнформацiї, та вжитi щодо них заходи тощо).
Стаття 29.
Доступ до вiдкритої iнформацiї
Доступ до вiдкритої iнформацiї забезпечується шляхом:
систематичної публiкацiї її в офiцiйних друкованих виданнях (бюлетенях, збiрниках);
поширення її засобами масової комунiкацiї;
безпосереднього її надання заiнтересованим громадянам, державним органам та юридичним особам.
Порядок i умови надання громадянам, державним органам, юридичним особам i представникам громадськостi вiдомостей за запитами встановлюються цим Законом або договорами (угодами), якщо надання iнформацiї здiйснюється на договiрнiй основi.
Обмеження права на одержання вiдкритої iнформацiї забороняється законом.
Переважним правом на одержання iнформацiї користуються громадяни, яким ця iнформацiя необхiдна для виконання своїх професiйних обов'язкiв.
Стаття 30.
Iнформацiя з обмеженим доступом
Iнформацiя з обмеженим доступом за своїм правовим режимом подiляється на конфiденцiальну i таємну.
Конфiденцiальна iнформацiя - це вiдомостi, якi знаходяться у володiннi, користуваннi або розпорядженнi окремих фiзичних чи юридичних осiб i поширюються за їх бажанням вiдповiдно до передбачених ними умов.